Mora Tidning idag

Fetstil på löpet idag...



Jag trodde först att det var en lobbykupp från de södra kommundelarna för att få turisterna att stanna i Borlänge eller kring Siljan...

... men det var det inte alls.

Länk till artikeln bakom rubriken

Länk till Naturvårdsverkets statistik

Proffessorn med 2 f kanske kan fortsätta och förklara vad det handlar om... :-)


Erling och jag åt en god Thailunch på Idregrillen. En trerätters som vi delade på två.



Det här är avsett för en person, men jag tyckte att jag kunde bjuda Erling på hälften.

Min bild ger inte rättvisa till hur gott det var. Och lite besviken blev jag på kycklingspetten med jordnötsås.
Det var inte alls samma kvalitet som när jag åt den rätten för någon vecka sedan. Lika gott, men lite tunn sås
och lite torr kyckling.

Nästa gång jag äter den rätten på Grillen, vilket jag kommer att göra, ska jag berätta varför jag tyckte att det var två olika rätter... :-)

Eller också väljer jag biff med bambuskott eller scampi med sötsur sås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0