Jag vet att få upptäckt att man kan kommentera...

.. och väldigt få läser kommentarerna. Särskilt inte om det är kommentarer till tidigare inlägg.

Därför klistrar jag nu in en färsk kommentar som få annars hade upptäckt:

"Hej alla!

När jag och Inga-Lill 1968 blev erbjudna att ta hand om projektet stiftelsen Idre Friluftsanläggningar som företaget hette på den tiden så var själva anläggningen döpt till Gänjesvålens friluftsanläggning, tala om destinationsnamn!

Själv tyckte jag att ortsnamnet Idre var en gåva från himlen, kort och lätt att kommunicera.
Efter en omväg som hette Idre Fjällanläggningar så lyckades jag så småningom få nuvarande namnet Idre Fjäll accepterat i styrelsen och så småningom även av ortsbefolkningen, tror jag.

En destination tror jag skall vara ett ortsnamn, Åre, Sälen, S:t Anton. Vem vet vilket fylke Lillehammer ligger i när ungdomen av i dag tror att Siljan ligger i Östergötland.

Idre är en gåva för en marknadsförare och det som skall lyftas fram. Varje gång man skall skapa samlingsnamn så tappar man kraft därför att det tar århundraden och miljarder att banka in det i folks medvetande.

Sedan detta om samarbete. Vet själv hur svårt det är när det finns ett så väldigt dominerande företag som Idre Fjäll.
Här skall man nog försöka hitta vägar att åka lite snålskjuts genom att utnyttja namnet Idre i alla sammanhang.

Ja det var några tankar från en numera skåning, i trettio år Idrebo.
Det skall bli kallt nästa vecka, och våra sommargreener som vi spelar på blir hårda och svårattakerade.
Då går vi över till att rulla in bollarna.

Hälsningar till er alla!
Vännen
Ingemar

Ps. Tack Ulf för all information från Idre, jag läser dina rader med stort intresse och ser igenkännande på alla dina bilder från fjäll och golfbana. Ds"


Kul att få publicera de kloka orden.
Trots att jag blir lite avundsjuk på att det fortfarande går att rulla in bollen på green där nere. ;-)

Den finessen har ju alltid varit min styrka. (skojar)
 
Det där med panglandning vid flaggan och långsamt rull i rätt riktning beundrar jag på TV, men själv försöker jag hitta rätt studs och rull uttanför green för att klara tvåputt.  :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0