God Jul önskas alla!



Och för övrigt instämmer jag i Bengts läsvärda och glada Julbrev från Ekshärad.
Några av er som jag hittade bland mina mäjl har fått kopia... ni som jag missade, och det är många, kan läsa det här:  http://www.kresam.se/images/stories/pdf-filer/ett_gott_2010.pdf

 

Och vill ni läsa mer upplyftande från Bengts Bokstaveri och blogg så finns en länk här:


För övrigt så är det fortsatt kallt och vintrigt i Idre. Men det är ju så det ska vara så här års.

Några färska bilder från byn:


Shellmacken, som numera heter Idrepetroleum investerar i ny butik och en riktig bilverkstad med högt till tak.
Den gamla smörjgropen ersätts med en modern lyft.

Öppnas den 4:de januari, och det är efterlängtat. Läste en annons i Fjälposten som berättade det, och att macken öppnas först i februari...  men det var nog inte helt rätt. Macken har ju varit öppen hela tiden, så det är nog den nya butiken som flyttar in från den tillfälliga byggnaden i februari. Tror jag.

Kvarnvägen en kall eftermiddag

Men visst är det vackert! Erling bor till vänster. Man skymtar taket och skorstenen på gäststugan.

Hälsade på lite kort både där och hos Arne och Angela efter en god jullunch på Njalla.
En liten ynklig måne sedd från Högstvägen


Nu ska jag ner i tvättstugan en sista gång före jul, och därefter blir det att packa smart inför tågresan till Strängnäs imorgon. Tåg o tåg förresten, det blir ju buss från Konsum till Mora i två och en halv timme först.

OK att det är smartare att åka gemensamt många samtidigt istället för en och en i var sin bil, men tiden?
Med tanke på allt prat om miljö och klimat så tycks det tänkas fel någonstans.

Men det kanske blir bättre tänkt i framtiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0