Vilse i tomtområdet och därefter golf...

Erling och jag skulle spela golf med Ann och Jan, men tog först en biltur upp i det nya tomtområdet ovanför banan.


Några av tomterna ligger högt med utsikt bort mot fjällen i norr...
... och åt väster syns den nedlagda flyplatsen...

Många vägar var det. Och orienteringstavla med karta fanns det i en av korsningarna, men den var vänd lite konstigt tyckte vi och körde fel när vi skulle tillbaka. Men det kan ha berott på att vägen vi körde upp på inte fanns med på kartan. Eller att vi var alltför fokuserade på kommande golfande...

Vi spelade 27 hål idag. Efter hål sexton tog vi en kort paus på altanen vid hål sjutton. Det blev ingen belöning för Par, Birdie eller Eagle idag heller...




På hål tio tog jag en närbild på stolpen som Ann prickade så lägligt igår...

Den stolpen har fått många smällar, men inte så många på rätt sida och med så lyckat resultat...

När vi gick nio hål till träffade vi Molly och Kina som hade startat på hål tio.


Molly tog närmaste vägen upp på röd tee, men det var lite högt för att det bara skulle gå att kliva upp...


Kina var på hugget och visade tummen upp med en jättelik driver...

När det gäller vårt eget golfspel så vill jag inte berätta så mycket mer än att det var blandat...
... Birdie på hål ett efter en chip in från motlutet bakom green var ju kul för mig. Greenerna var nydressade och snabba idag. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0