Tvättar och funderar över en avlång kommun.

Tvättstugan i stiftelsens fastighet saknar fortfarande ett av två torkskåp. Jag tror inte att det handlar om att rädda klimatet.
Det är nog snarare en slö och konstigt tänkt snålhetsåtgärd. Kallas besparing om den lönar sig på sikt. Men i det här fallet tror jag att det bara leder till ett minskat intresse för att bo så här, och snålheten minskar intäkterna på sikt...

Och idag när jag tänkt stryka brallorna eftersom jag var tvättmotiverad, så är strykjärnet borta. Strykbrädan finns kvar med det nya underlägg som jag la dit för något år sedan.

För övrigt är det nu högtryck i Idre. Kanske är det anledningen till att Älvdalen vill minska servicen i Idre ytterligare för att på något konstigt vis gynna kyrkbyn vid infarten till den välbesökta kommunen.

Tomtvisning och kul arrangemang vid golfbanan.
Och Himmelfjäll annonserar om väg till de nya tomterna på Toppheden i området för visionen "Family Mountain 365"

Nu ska jag ner i tvättstugan igen och ta hand om det sista som jag känner mig inspirerad för ikväll.

;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0