Tvåboll med Anki idag - utan regn

Det såg länge ut som att vi skulle kunna få någon regnskur under rundan, men vi klarade oss och fick bara lite lätt duggregn vid 150-pinnen på hål arton.

Vi spelade Match, men räknade också poäng.

Efter fem hål var jag 2 upp, men efter sju hål var vi lika igen. Lika även efter nio hål.
Efter hål tio var Anki 1 upp efter ett mycket vackert inspel.

Anki siktar noga och måste lobba över bunkern...


Snyggt slag. Tre meter från flaggan och en säker putt.

Efter tolv hål var vi lika igen fram till hål femton som Anki vann. Hon vann även hål sexton och Matchen var "Dormy".

På hål sjutton var flaggan placerad långt till höger, men mitt inspel gav mig en Birdieputt.


Missade Birdien med tre decimeter men förbi flaggan. Par alltså och vunnet hål. Fortfarande Dormy.
Anki 1 upp med ett hål kvar att spela.

Jag vann även hål arton och matchen slutade oavgjord.
Poängbogeyn vann Anki med ett poäng.

Jättekul att spela golf när man samtidigt tävlar och det är jämnt och spännande ända fram till sista hålet.

Imorgon är nog Gunnar pigg igen efter en släng av halsont och feber och kan hänga med på en runda. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0