Trevlig golf idag.

Det var ont om tider på förmiddagen, men det fanns en tvåboll som jag kunde hoppa in i. Alltid kul att spela med okända och därmed få nya vänner.

Solveig och Leif från Österåkers GK hade bil på grund av att Solveig hade problem med ett knä. Men Leif och jag promenerade.

Före vår boll var det en fyrboll med bl a vår Näringslivschef i kommunen. Jag skämtade och sa att jag hade blivit inkallad till utfyllnad för att fördröja spelet så att tvåbollen skulle slippa stå och vänta på varje tee...

Men vi behövde aldrig vänta. Det flöt på bra och vi kunde ta en fotopaus på hål tio...


Både Solveig och Leif hade klockrena utslag på minst 17 av 18 hål. Imponerande!
Jättetrevlig bekantskap.

Jag spelade trekvartsbra första nio och mindre än kvartsbra sista nio. Trött kanske? 24 poäng blev det för mig...

Efter en knapp timmes vila gick jag ut igen med Anki och Gunnar, som hade gått bollen bakom oss med Angela och någon för mig okänd herre.

Det var fortsatt soligt och någonstans mellan 26 och 29 grader varmt. Jag gillar värme men svettas mycket.


Här är vi på hål sju. Jag har slagit mitt andraslag och efter att vi gått en bit är det Ankis tur.


Vi gick en bit till och där kunde Gunnar slå sitt andraslag.
Olika längd på utslagen alltså... :-)
Snacka om att låta bli att titta upp!
Hallå! Gunnar, bollen har redan flugit en bra bit... nu får du titta upp. 

Vi spelade bara nio hål eftersom det var varmt, och efter en full runda skulle både ICA och Konsum ha hunnit stänga.

- Köpenhamnaren vann Gunnar.
- Poängbogeyn vann jag (18 poäng)
- Trevligaste och mest intressanta sällskap vann Anki.


Imorgon ska Classe och jag spela med Anki o Gunnar. Och då ska vi hitta på minst tre olika tävlingsformer...

Poängbogey, Köpenhamnare, Bästboll Poängbogey och Bästboll Match.. Lagspelet lär ju i så fall bli Idre mot Västerås...

Men mest handlar det om att vi ska spela kul golf och ha trevligt tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0