Pernilla Wiberg Invitational idag...



Jag anlände till golfbanan samtidigt som Pernillas boll kom in för fikapaus efter nio spelade hål.

Böddvar var barnvakt medan Pernilla spelade i tävlingen. Lennart spelade i Pernillas boll och John och Yvonne gick med som åskådare i nio hål.


Jag tog en bild på Pillans snygga utslag på hål tio. Kanon! Mitt i fairway trots en djärv linje nära "Norskhålet".


Jag skulle själv ut och spela med Anki och Gunnar efter tävlingen och stannade därför vid restaurangen för att kanske få se några fler snygga utslag på hål tio.

Fredrik bjöd på den snyggaste svingen. Han tog en liten klubba och skickade iväg bollen långt och mitt i fairway.


Jocke gjorde senare samma sak.


Lite senare fick jag chansen att fotografera ett annorlund inspel till hål arton.

Det skreks FOOORE! uppifrån artons fairway och jag såg två herrar på övningsområdet som hukade lite, men vi som var vid restaurangen reagerade inte. Men jag hörde hur bollen träffade trävirke vid bagboden eller bilgaragen. 
Och den studsade ut på gräset vid rondellen. Spelbar alltså.

Erik skämdes lite och ville nog gå vidare och strecka hålet, men jag övertalade honom att spela vidare. Han behövde ju inte ens droppa för ospelbart. Den låg ju på gräs. Turgubbe!

Och han skickade elegant upp bollen på green och räddade en bogey om jag inte fattade fel. Pernillas son Axel beundrar slaget.

Men det mest imponerande som jag fick se var nog Staffans utslag på hål tio.
När många andra fjuttat med järnklubbor tog han Drivern och klappade till...

Rakt över "Norskhålet" med lite fade...
Vi lyssnade efter grenrassel, men hörde en tydlig fairwayträff...
Jag var tvungen att gå med upp för att fotografera läget.


Ser ni bollen? Fyrtio meter kort om flaggan och mitt i fairway precis före motlutet upp mot green.
Jag frågade Staffan hur det gick på hålet. Det blev tvåputt och ett enkelt Par.

Jag är inte helt säker på hur det gick i tävlingen, men jag tror att den här glade herren vann.

Men det visste Mattias inte när jag tog den här bilden.

Så småningom gick jag ut och spelade arton hål med Anki och Gunnar.
Anki spelade suveränt bra och gjorde fyra Par och en Birdie. Inte illa för en bogeyspelare.

Vädret blev bara bättre och bättre och jag kunde inte låta bli att fotografera ett vackert moln.


Vi spelade poängbogey som Anki vann och vi spelade Köpenhamnare som Anki vann.
I poängbogeyn kom Gunnar tvåa, men jag kom tvåa i Köpenhamnaren. Alla ganska nöjda alltså.

Men när jag kom hem så kom jag på att vi kanske hade haft ytterligare en tävling. Bästboll herrar mot damer. Visserligen bara en dam mot två herrar, men ändå...

Herrarna van den tävlingen med 38 poäng mot damens 35 poäng.

Och fortfarande ingen belöning för bra prestationer på Knappgårdens hål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0