Jag spekulerade om längder och avstånd...

Jag mätte golfbanan med Fredriks nya GPS-utrustning och blev överraskad över hur långa vissa hål var.

De enda hål som tyckets stämma bra var hål 4 och hål 10. (dogleg-hål)

Men idag kom den löjligt enkla förklaringen. Fredrik lånade ut GPS-en til Putte och när dom mätte avståndet till tians green från rondellen upptäckte dom att den var inställd på yards istället för meter...

Det innebär tre saker:

1   Den mäter avståndet fågelvägen mellan tee och green eller mellan den plats man står och det mål man väljer.

2   Våra avståndsplattor i fairway anger avstånd till mitten av green. Precis som det står i scorekorten.

3   Mina korta järn går kortare än jag tror.

Jag känner mig lite löjlig som trodde att måtten på banan var fel, men känner mig jätteglad över att jag har kunnat vara med och bevisa att dom är riktiga... ;-)

Och dessutom kan jag numera inse att jag behöver en klubba mer för inspelen. Och det har jag nytta av i mitt golfspel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0