Idag blev det också 27 hål i härligt väder

Jag gick först arton hål med Classe, Torbjörn K och Jan-Erik K, därefter fortsatte Jan-Erik och jag och gick nio hål till.

Classe streckade första hålet men gjorde därefter 19 poäng på de resterande åtta hålen under första halvan.
Torbjörn spelade en tävlingsrunda i vår Eclectic-tävling och plockade därför upp bollen om han inte hade chans på Par eller Birdie. Och tre Par valde han att notera i den tävlingen.

Andra halvan gick av någon anledning sämre för alla. Classe vann ändå den poängtävling som vi andra tre spelade.

När vi kom ifatt bollen framför oss på hål sjutton blev det fotopaus för att inte stressa dom.


Jan-Erik låg tvåa efter Classe efter nio hål, men efter hål fjorton låg han och jag delad tvåa.
Och när vi klev av green på hål arton så var vi fortfarande delad tvåa.

Så de extra nio hål som Jan-Erik och jag spelade blev på sätt och vis ett särspel. Jag fick lite bättre ordning på svingen och lobbarna och hade någon poäng bättre än Jan-Erik...

Nu blir det Banvärdsjobb i två dagar för mig. Men man kanske hinner med åtminstone nio hål efter jobbet...

Kommentarer
Postat av: Anders

Tjena Uffe!

Spelade en mycket trevlig runda med dig och Erling i slutet av juni. Kul att följa ditt spel på bloggen. Såg även att du spelat en runda med en viss Hampus som jag känner igen, kul kul. Kommer du att rapportera något från KM? Skulle vara kul att läsa lite om det =)



MVH

2009-08-03 @ 10:36:10
Postat av: Uffe

Hej Anders.



Självklart kommer det någon sorts reportage från KM också. Jag ska själv vara med och spela både Scratch och Poängbogey, så det blir kanske inga bilder från spelet...



Minns att du gjorde 28 poäng på nio hål. Vad har du för hcp nu?

2009-08-03 @ 20:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0