Holländsk golf idag!

Erling och jag var spelsugna, men ett stort sällskap från Leksand var på besök, så det var ont om tider.

Men vi hade tur som fick en tid med två trevliga Holländare.
Och det blev en liten landskamp i Bästboll Match.

Efter 9 hål var Holland 2 upp, men efter hål 10 bara 1 upp... vilket snabbt blev 2 upp igen efter två holländska Par och svenskt strul på hål 11.

Inför hål 13 var Holland 3 upp och jag tog fram kameran för att störa deras spel  ;-)

Karl till vänster och sonen Ralf till höger. Slarvputtande Erling i mitten.
Karl har fritidshus i Sågliden och jag har spelat med honom för många år sedan.

Min kupp lyckades, och efter hål 13 var dom bara 2 upp i matchen.

Men vad hjälpte det. På hål 14 gjorde båda Par och Erling och jag hade ju missat green och fick jobba hårt för att få poäng på hålet.
Efter hål 15 var matchen avgjord. 4/3 till Holland alltså.

Karl och Ralf bjöd in till en ny match imorgon, och det accepterade vi givetvis.

Och jag fick inga nya hål att notera för Ordovicium Cup Eclectic...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0