Golf och vigsel i Idre

Jag spelade arton hål med Classe och Anki.
Efter rundan gifte sig Pernilla med Bödvar i Idre kyrka.

Golfrundan blev en spännande tävling mellan Anki och mig efter att Classe var tvungen att hoppa av efter 12 hål. Vi spelade bakom en treboll som knallade på bra, och hade en grupp fyrbollar bakom oss som gick sakta.

Vi hade ingen framför oss och ingen bakom oss. Lyxigt. Det kändes som att spela ensamma på en privat bana.

Fotografering på hål tio efter en lång fikarast.

Gunnar satt ensam uppe på fjället och försökte snabbkurera ett smygande halsont. Så Classe passade på att visa hur mycket han uppskattar att få spela golf med Anki.

Nåväl, efter att Classe klivit av så föreslog Anki att vi skulle spela ärligt och bara räkna slag. OK tyckte jag, eftersom hon ledde med två slag och det bara var sex hål kvar...

Efter hål 16 låg vi lika och det blev varken Champagne, Vin eller Öl som Knappgården bjuder på för den som spelar i samma boll som Nigel eller mig.

Anki vann vår poängbogeytävling med åtta poäng, och jag vann slagtävlingen med tre slag efter att ha tjänat två slag på hål sjutton och ett på hål arton.

Därefter knallade jag ner till kyrkan i Idre.
Vacker kyrka och härligt fin vigsel.


Svenska och norska flaggan på plats.


Seiern är vår vinkar Böddvar...


Dottern Sofia var där.


Snygg folkdräkt, men självklart undrar hon över vilken gubbe det är som envisas med att fotografera.

Så småningom hade alla gäster tagit sig ut och brudparet kunde visa upp sig. Just då kom en regnskur och en vindby.

Kajsa var där med pojkvän och smet i lä för vind och regn


Och så kom dom och det blev trångt för alla som ville fotografera...

Axel, Pernilla, Böddvar och Sofia.. och då började publiken kasta risgryn och annat lyckobringande...


Och då blev lilla Sofia ledsen. Inte så konstigt eftersom hon är bara två år.

Efter vigseln tog Per hand om transporten upp till Pernilla Wiberg Hotell.

Vem i Idre kunde ha erbjudit en vackrare transport? Ingen.
En norsk och en svensk flagga på vardera flygeln.

På måndag äger golftävlingen rum. Pernilla Wiberg Invitational. Jag är inte inbjuden, men ska nog försöka dyka upp och fotografera några vackra slag, kul människor eller knepiga lägen... ;-)

Men det är långt dit. Imorgon tänker jag spela golf igen, men det är något fel med bokningen via webben. Det har varit så länge, men ingen förbättring har det blivit.

Mängder av tider går inte att boka på nätet trots att det bara ska vara vissa tider som reserveras för medlemmar...
Märkligt och mycket frustrerande.

Jag gissar att det är tider som Idre Fjäll reserverat för golfpaket, men då borde dom ju i så fall visas som bokade tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Anna

De tide som är reserverade för golfpaketen på PWH är bara några stycken på morronen. Brukar vara några mellan 9 och 10 bara.

2009-08-09 @ 00:24:45
Postat av: Uffe

Tack Anna. Det förklarar saken...

2009-08-09 @ 08:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0