Golf i omgångar idag

Jag spelade först med Jan-Erik och hans son Nicklas tillsammans med Erling.



När vi passerade hål tre så pekade Jan-Erik ut ett pyttelitet hjortron som jag fotograferade.
Oj så litet och ynkligt. Bara två kärnhus...

Efter hål tolv var Erling och jag tvungna att avbryta eftersom vi skulle åka ner till Shell och göra en del mätningar på min bil med Erlings universalinstrument. Därför blev det den obligatoriska fotograferingen på tee.

Golfen gick knackigt för tre av oss. Erling och jag låg lika efter tolv hål och i matchen mellan far och son ledde far betryggande...

Felsökningen på bilen gav inga nya ledtrådar trots att Alf dök upp för att hjälpa till med att hålla i trådarna. Det var bra att vi var tre efterson en då kunde sitta i bilen och vrida på och av tändningen medan en skötte kablarna och en läste av instrumentet. Men vi kom inte närmare en lösning på problemet.

Senare på kvällen spelade sexton herrar och ynglingar Gutgolf.

Alf och Dan-Rickard höll i trådarna och Jan-Erik ser på

Andra bollen på väg ut på ettan

I den bollen gick bland andra Jan-Erik som var först med att träffa green på hål tre där vi har pris för närmast hål.
12,48 meter från hål. Lätt att slå...

Vi gick i fyra fyrbollar och här förbereder sig boll tre och fyra.
 
Jag gick i sista boll tillsammans med Dan-Rickard, Jarle och Kjell K

Ingen av oss träffade green på hål tre. Och när vi läste på lappen på green så stod det Jan-Erik!
En greenträff av sexton möjliga.

Skalman vann på 20 poäng, tvåa kom Alf J också på 20 poäng och trea var Hans Lj på 18 poäng.
Bra spelat.

Jag kom sist.

Men imorgon blir det golf igen med Erling, Jan-Erik och Nicklas.
Och eventuellt kontakt med en duktig bilmekaniker som ska hjälpa miga att felsöka bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0