Frukost på Stompbua

Idag var det full sommar igen och inte ens natten var kall. Jag åt ett par stompsmörgåsar hos Alfons och pratade lite golf och annat.

Tog några bilder också. Här en bild på själva maskinhallen...



... och här en bild på personalstyrkan med en komponerad frukost bestånde av två stompmackor med messmör och ost och en mjuk toscavariant som dessert...



Mumsigt gott och nybakat med ett par koppar färskt kaffe...



Mysigt litet fik, jättegott med nybakad stomp och trevligt med en pratstund med Alfons.

Förutom golf så pratade vi lite om den tyskregistrerade husbil som stått parkerad framför Kulturhuset i över en vecka.
Jag tror att jag såg det par som bor (eller bodde där) för några dagar sedan, men därefter är det ingen som sett till dom....

Gräskullen i bakgrunden är torvtaket på Kulturhuset kan jag upplysa de som inte besökt Idre på många år...

När jag promenerade till golfbanan så tittade jag in på polisstationen för att berätta att det kanske är dags att undersöka husbilen. Det kanske har hänt något med de som äger den.

När jag såg dom sist satt dom på Lodjuret och åt och dom sa inte ett ord till varandra på en dryg halvtimme.
Och vi har ju haft några nätter med minusgrader sedan dess, och då behövs det säkert gasolvärme i en husbil...
... som kan krångla.

Men dom kanske har åkt på annan semester med bekanta och bara parkerat husbilen tillfälligt.
Ingen idé att spekulera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0