Först Banvärd, därefter golf i omgångar...

Idag höll det på att bli onödigt långa rondtider och köer, men jag tror att det löste sig på ett rimligt sätt.
Jag hade tillgång till bil fram till klockan ett och kunde göra en del insatser.

Därefter avgick jag eftersom det är svårt att göra nytta utan den överblick man får med tillgång till golfbil.

Jag spelade då nio sista hålen tillsammans med Jan-Erik, Nicklas och Erling som hade gått ut klockan elva.

Tog några bilder på hål tretton

Vi hade bra väder och det kom bara någon lätt regnskur.

Jan-Erik väntar på att vi ska slå ut.


Nicklas hookade utslaget men löste det bra med en riktig rökare ända fram till vägen bredvid green

Bollen syns som ett litet vitt streck till höger i bild

Erling vinkar klartecken 


Efter det gick Jan-Erik, Nicklas och jag ytterligare tolv hål.

Jan-Erik spelade stabilt och gick på sitt hcp, men Nicklas bjöd på en uppvisning på hål tolv.
Drive till 150-pinnen och därefter en Pitchinwedge som dessvärre rullade över green i medvinden.

Men Driver och Pitch är bra klubbval på ett par-5 för en som slår långt. Imponerande!

Jag hittade min sving som ger raka drivar, och vi slapp regn eftersom det kom i pausen innan vi gick den andra rundan. Kul golfdag alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0