Delvis regnig golf idag...

Spelade först 18 hål med Ann, Jan och Angela. Vi fick några lätta regndroppar vid något tillfälle, men mest var det sol och härligt golfväder.

Ann och Angela spelade som vanligt stabilt och vann Matchspelet mot herrarna med 8/7 Rättelse 7/6 blev det..

Angela vann Köpenhamnaren och Poängbogeyn knappt före Ann.
Jag fick vara med och vinna med Hemmalaget mot Bortalaget (Nord mot Syd) genom Angelas bra spel och en mindre uppryckning från min sida på vissa hål jämfört med gårdagen. Hemmalaget vann med 4/3.

Jan fick ett knepigt läge med sin gula boll i diket på hål sju.

Ett ganska omöjligt läge och Jan beslöt att droppa men bjöd på ett extranummer inför kameran.


Svår stans och mycket gräs och vatten vid bollen. Men ett härligt och kraftfullt vattensprut blev det...

Här ligger Ann efter att ha slagit sitt andra slag över "Havet".

Men det blev inget vin och inte ens en öl för någon av oss.

På hål sjutton hade alla fyra dåliga utslag kort om green men tre var väl samlade


Efter en god paj hos Bettan gick Ann, Jan och jag nio hål till efter en regnskur. En regnskur som gjorde omtag under de första hålen.

Den rundan var nyttig för mig. Jag lyckades upprepa den sving som ger raka utslag minst fyra gånger och hittade också felet med den senaste veckans lobbar. Nu flyttade jag stansen så att jag fick bollen längre mot högerfoten och tog tag i bollen först och därefter torvan. Kul.

Precis när vi spelat klart mullrade åskan bortåt Härjehogna och det började regna på allvar. Bra timing...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0