Regalskeppet Wasa i Lindvallen?

Jag har länge varit nyfiken på jättebygget i Lindvallen så jag föreslog Erling att följa med på en utflykt efter golfen.

Det är väl inte tänkt att bli en båt mitt uppe i fjällnära världen. Men mitt första intryck blev faktiskt ett gammalt känt skepp.


Och akterpartiet förstärkte intrycket av Regalskeppet Wasa..

Fattas bara all utsmyckning.

Men det kanske är en sorts modern Noaks ark? Alla som vill undvika undergången kliver in och räddar världen.

Den nya världen tar form.... tack för att dom inte skrev att det nya klimatet börjar ta form... men visst fanns det klimatmat med i marknadsföringskonceptet.

Finns all anledning att återkomma till det här vackra bygget.

Det verkar vara stor kapitalförstöring att riva fina byggnader tätt inpå regalskeppet. Vilket man ju måste (borde, tänker) göra för att ge bygget rättvisa och inte stänga ute besökare från fjällkänslan vid Snötorget.

Men den lite omotiverade uttbyggnaden i fören av skeppet kanska var avsedd att dölja dissonansen. Åtminstone för de som spänt på sig skidorna.


Imponerande byggnad. Återkommer med fler bilder tagna utanför staketet. Vi smög väl olovandes in i något dåligt skyltat hörn, men inte så att vi var i vägen för vare sig egen eller andras hälsa eller produktivitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0