Kan det bli bättre?

Strålande sol. knallblå himmel och plus 10 grader i skuggan. Men efter en kall natt så var det härligt krispig manchester i övre delen av backarna.

Och i nedre delarna var det lagom mjukt i ytskiktet med en hård botten. Drömåkning med andra ord med tanke på årstiden och temperaturen. 

Vid tolvtiden kunde man ha åkt i shorts och kortärmat...

Erling och jag åkte alltså skidor i Fjätervålen i dag. Och Classe var där med Emeli.
Jag bad Classe hoppa in och ge Erling lite nya tips.

Och det gjorde han med glädje. Erling fick åka Ripan som lutar på bra och ger god fart om man åker på skär i hårt före.

Inför sista branten laddade Classe för att visa Erling hur skärande svängar fungerar bäst i god fart.

Snart kryper Classe ihop och accelererar nedför sista branten...


Erling attackerade branten lite mer avvaktande. Men nu är inga stup för branta för Erling.

Vi träffade fler bekanta i backen.

Karin och Jocke var där och njöt av ledighet och drömväder.

Jag missade Jockes uppvisning på innerskida med ytterskidan högt upp i luften i sväng efter sväng. Jag såg det, men hade inte kameran framme. Snygg skidbalett.

Jag väntade på fler tillfällen med kameran lite senare, men då fick jag bara se ett par snyggt avslappnade sista skär in till liften.

Karin ligger lite efter, men det är nog mest av artighet...


Flätorna fladdrar. Jag tror att det var flätor...

Classe gjorde någon sorts övning med Erling vid liften. Jag förstod inte vad det handlade om, men tog en bild.

Kanske var det bara ett sätt att vila sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0