Glömde dagens mest spännande...

Jag hade glömt att jag ska vara föråkare i damernas Slalom i morgon. Slarvigt.
Försökte ringa Classe, Jocke, Fredrik, och alla andra telefonnummer i tävlingsledningen jag kunde hitta.
Inga svar.

Så nu vässar jag kanterna febrilt. Jag vet ju hur isigt och halt det blir för en föråkare. Och man vill ju inte halka ur banan.

Kollade just temperaturen hemma utanför köksfönstret, Minus en grad tror jag.

Erling får ta sig till Fjätervålen med sin kravlande Audio Quattro imorgon. Jag spinner lätt morrande ikapp med Forden efter att jag skurit ett bra spår i isen för slalomtjejerna.

Jag sågade av skidorna lite bak och flyttade bindningarna låångt fram. Dom kommer att skära in mot svängen suveränt bra och ge världens fartökning när man trycker ut mot nästa...  nästan så att man kan jobba med både fram och bakvikt i takt med banan. Lite som fransmännens teorier om "klippsvängar" för fyrtio år sedan. När Killy och jag var som bäst. Han etablerad och jag på gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0