Erling och jag hälsade på i Arnes atelje i dag.

Arne hade en ny intressant målning på gång som de två ingetjörerna Ulf och Erling gillade skarpt.
Helt annorlunda mot tidigare målningar. En pappermaskin! Den ska bli kul att följa när den växer fram på duken.
Jag tog en bild, men dels vill jag inte avslöja den än, och dessutom blev fotot tyvärr lite oskarpt.

Men jag tar mig friheten att visa en annan som Arne har jobbat vidare på efter att den funnits i en annan version några månader.


Arne kan berätta mycket om den tavlan. Jag sammanfattar lite kort.
Längst ner till vänster är det krig och uppe till vänster kikar fredsduvan fram. Till höger sitter en fågelhund med fotboja och är mer intresserad av hundbenet än fredsduvan. Figuren som står upp och är lite blyg över sin nakenhet kan vara man, eller kvinna... (kanske en jämställdhetssymbol? - min anmärkning, fniss)

Därefter åt vi lunch på Njalla tillsammans med Arne och Angela.

Och efter det åkte vi till golfbanan för att prata golf med Fredrik.

Fredrik berättade roliga golfhistorier samtidigt som han packade upp, och packade upp, och packade upp...

Vad kan det finnas här då?

Oj, en golfbag! Och snygg dessutom!

Många snygga färgkombinationer i år. Och till vissa bagar följer det med praktiska cigarrfodral. Det har man ju saknat tidigare. Segercigarren får man ju oftast hålla med själv, och efter hundra rundor utan att man fått tända den, så mår den rätt dåligt utan ett bra fodral... :-)

Erling försökte uppskatta hur många dagar det är kvar innan vi kan utnyttja vårt lilla övningsområde i skogen bredvid rangen. Max två decimeter nu. Borde vara färdigt att använda på måndag...

Men snötäcket på banan är nog fortfarande mellan 3 och 6 decimeter. Bra växthus för gräset i år också tror jag.

I dag har det nog varit plus 10 i luften, men i skidpisterna är det nära meterdjupt med bra snö.

I morgon blir det skärande svängar med Erling och hans nya skidor i strålande sol. Risken är väl att dom skär lite väl djupt i den mjukare snön i morgon... Men han kan ju köpa ett lite bredare par för offpist i lössnö också ...

Men utanför pisterna är det risk för björnmöte i Fjätervålen nu läste jag. Spännande aprilskämt en dag försenat.
Men med tanke på hur sena Länsstyrelsen var att svara på PeGe´s första fråga så är ju en dags försening lätt att ta.. 

Läs mer här.

Men det kan ju vara delvis sant också.. garderar jag mig med. Vi har ju gott om björn här numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0