Det blev ingen klar natt...

.. och på morgonen var det både halvmulet och dimmigt...

Erling gjorde en vända till golfbanan tidigt, men kunde rapportera att skaren var för tunn för skargolf.

Men framåt nio hade dimman lättat på fjället. Så Ove och jag åkte upp genom dimman och mötte solen straxt för infarten till Idre Fjäll. Erling hoppade över skidåkningen i dag. Men i morgon är han nog med igen. Då blir det en STOR sol över pisterna.

Medan Ove hämtade pjäxor, skidor och hjälm så hälsade jag på i ateljen hos herr G och tog en ny bild på boardmaskinen.

Efter skidåkningen tog jag en ny bild...

Det händer lite varje dag. Nu ska den nog stå på tork en tid innan den fullboardas, hi, hi..

På fjället träffade Ove och jag många bekanta från golf och annat...

Herr H såg ut som att han var nyss hemkommen från en golfrunda någonstans i Nordafrika, men det var bara solen i Idre som svärtat ansiktet i år.

Ove poserade framför Nipfjället och Städjan, men bilden blev för suddig så jag kan bara visa den här från samma plats med sexstolen i Nord och ett myller av påskfirare i bakgrunden.

Det var noll dimma på fjället och ibland skarp sol. Men inte den där klarblå himmel som är så vacker mot den vita snön.

Då och då tog vi en paus.

En korv och en hamburgare utan bortglömda härliga tomatskivor på  Charlies altan. Jag bokade sittplats och Ove inväntade glatt maten.

Vi hälsade också på hos Classe som inte ens hann fika för att alla ville åka miniskoter. Han fick nog ingen lunch heller...


Ove provsatt en av de häftigaste miniskotrarna på min begäran.


När vi åkt färdigt för dagen hittade vi ett par skidor som vi trodde tillhörde Ander S utanför Dantes.
Vi letade efter Anders själv , men hittade honom inte.

Ove ringde Anders telefonsvarare och när vi tog en vanlig kaffe för Ulf och en Latte för Ove vid Pernillas Hotell så fick vi napp.


Så vi tog en tur upp till Charlies igen. Med bil. Och där satt hela familjen...

Anders brukade förr se ut som en tvättbjörn så här års. Skidlärarfacet alltså...  men nu var han ganska blek. Ändå hade han mage att fråga mig om det varit ont om sol i vinter...  OK, jag är inte lika mörkbrun som jag brukar vara så här års, men efter morgondagen kanske jag är ikapp.

Sofia och lille Emil var också där naturligtvis. Emil är nio månader gammal och har inte börjat åka skidor än.

Pappa Anders pratade samtidigt som jag skulle fotografera, så det var svårt att få Emils uppmärksamhet... :-)


Men med lite samarbete mellan Sofia och kompisarna på andra sidan bordet så gick det bra..

Den lille killen kommer att fylla två och ha en hel vinter framför sig. Då blir det nog en del skidåkning kan jag tänka mig. Även om det kanske inte är så kuperat i Norrtälje där dom bor nu...

I morgon blir det Fjätervålen och troligen blir Erling med. Avfärd från Idre vid kvart över nio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0