Vägverket och snökäppar..

Numera heter det plogpinnar, och jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor om beslutet att återinföra reflexer.

Inte för att jag bryr mig så värst mycket, men det är kul att forska i hur korkade beslut uppstår, och hur de efter massiva protester ändras lite halvhjärtat. Men ändå lyckas man skapa en massa positiv publicitet i media utan att det egentligen har hänt något...

Snart kommer jag att skicka påminnelse om mina frågor till Vägverket, men jag tycker att det vore mer på sin plats att journalister som skrivit om återinförande av "Orangeröda pinnar" med reflexer på grund av påtryckningar från trafikanetr ställer frågorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0