Prisutdelning i Dansbandsgolfen

Gissa om det var ett stort prisbord. Och eftersom några inte fanns på plats så räckte det länge...

Och jag fotograferat vinnarna när jag var på väg till start. Sorry Maggan, det blev inte ni.

Först av allt delades priserna för långa utslag och tursamma inspel ut.. :-) Lite elakt sagt om priset för närmast hål...
men det beror väl på att jag fick uppleva Jans "Hole in One" för några veckor sedan. Det kan kan man kalla prestation!

Tjejernas längsta drive svarade Marie Knutssen för. Idretjej som bor i Mora, men är hemma ibland. 
 
Här får hon en rejäl kram av Trond och det är hon värd. Vann KM för damer i Mora om jag inte hörde fel, och är numera medlem i Idre igen. Välkommen hem till golfen Marie!


Längsta drive i herrklassen fixade en Uddeholmare. Grattis!

Och vinnare av hela tävlingen blev:

Göran och Jesper Arnesson vann! Far och son. Klubbmästaren överlät segertalet till farsan. Göran behöver träna, Jesper är mer van... undrar om Göran kommenterar Tronds byxor, eller ...


Ett gäng från Ljusdal fick priser och sjöng vackert.


Några norska vänner fick priser. Och tog mikrofonen för att berätta hur moro det är att spela på en golfbana som är så fin, och där det är en så härligt trivsam atmosfär.


Elfte eller tolfte året i Idre? Jag minns bara att jag en gång fick gå med som utfyllnad i en treboll för drygt tio år sedan.
Trevligt gäng som jag därefter har träffat på banan varje år. Inte alla på bilden , men några känner jag igen.


Mina trevliga supporters fick också pris, även om det inte blev förstaplatsen den här gången.

Men en överraskning hade Maggan fixat åt mig. Hon tyckte att 105 rundor var vär ett pris..

Så jag fick hämta ett pris helt oväntat. Tack Maggan, och tack Trond! Två trepack bollar. Inte illa. Som jag spelar från och med nu så räcker dom resten av säsongen och lite till ;-)

Senare fick jag även hämta pris till vår Bästboll! Jag snodde åt mig två filtar (tror jag), och ska överlämna den ena till min partner imorgon.

Efter det blev det dans. En viktig del av Dansbandsgolfen.

Sunrise värmer upp och inom några sekunder blir det full fart.


Jag hade skjuts av Trond och John och hoppade över dansandet. Dom håller nog på än...

En av bilderna över dansgolvet blev märklig. Kameran reagerade långsamt och blixtrade till först när jag hade gett upp..
men det blev en fin bild på dekorationerna på Idre Fjäll


Men jag höll på att glömma en vacker bild som jag tog vid entrén ... om ni förstår vad jag menar.
 
Yvette har kul med grabbarna som leker sax, sten och påse, eller något liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0