Oläst bok som är min sedan länge...

Den är tryckt 1969 och det är Förlagshuset Norden som står som utgivare..

Vackert omslag om det inte vore för mina färska och flottiga fingeravtryck.

Kul att läsa en klassiker som man sett på film och på TV i olika tappningar men aldrig engagerats av.


Rekommenderas!

Men jag vet ju inte hur senare översättningar är, men den hät lyfter sig skyhögt över alla Musketörer som jag sett fäktas på film.
Här handlar det om några intressanta, knepiga, men ändå väldigt charmiga, människor. Och om en konstig politisk värld som liknar vår egen numera... faktiskt... men det behöver man inte fördjupa sig i för att njuta av texterna i boken. 

d'Artagnan är naturligtvis min favorit så här långt in i boken, men Atos, Portos och Aramis börjar också bli tydliga individer och människor.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0