Lite känd golfpsykologi...

Jag spelar bäst när jag försöker hålla mig till min egen nivå och ger attan i att försöka överträffa min egen förmåga.

Oftast svingar jag lugnare, och har därför bättre bollträff, när jag spelar med tjejer. Eller när jag går en fadderrunda och försöker se ut som en golfare...

Och det fungerade bra idag i sjutton och ett halvt hål.


Med så trevligt sällskap vill man ju imponera och ge sitt bästa. Så artonde hålet streckade jag trots hyfsade utslag.

Mitt favoritläge för en snygg draw till 150-pinnen blev en hook.  Miit kanonläge för den andra bollen på "Ulf Hill" blev ett kort andraslag. Topp eller duff, skitsamma...

Ingen av mina bollar fick poäng på sista hålet.

Sensmoral:
Med trevliga och vackra kvinnor som sällskap ska du spela golf på din egen förmåga och strunta i att försöka imponera med golfbollarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0