Landskamp idag. Sverige-Norge i golf!

Sverige ställde upp med Nigel och Ulf, Norge matchade Gerda och Lasse.

Och det blev som vanligt en spännande match! Och för att skapa ytterligare spänning spelade vi samtidigt en Köpenhamnare.

Och alla blev med på bild ibland...

Lasse fick ett lurigt läge på hål 6. Ska man stå i vattnet, eller... att droppa för vattenhinder är ju inte aktuellt för en riktig golfare när hela bollen syns.

Lasse hittade en bekväm? stans

Nåja, så bekväm ser den inte ut, och att skicka iväg bollen långt i den positionen kan inte vara lätt. Speciellt inte när den ska flyga bakåt i förhållande till stansen..


Suveränt! Han lyckades landa bollen mitt i fairway och bara fyrtio meter kort om green!
Det blev Par och vinst av hålet...

På hål 11 fick jag vara med på bild.
Ett dåligt utslag hamnade nedanför vänstra bunkern och flaggan fanns nära bunkern. Jag skulle försöka lobba över bunkern och stanna bollen nära flaggan.
Nigel tog min kamera för att ta bilden när jag hamnade i bunkern och nästa bild när jag skulle slå tredje från bunkern... eventuellt fjärde också... fanns möjlighet till många bilder alltså.

Men det blev bara en bild. Bollen landade vid flaggan och rullade inte alltför lång för att ordna ett Par. Men det blev Bogey.
Nigel fixade Par och vinst av hålet för Sverige. Vi var nu 2 upp.

På nästa hål lyckades Nigel lobba utslaget så att han fick ett snudd på halsbrytande andraslag från röd tee... gör om det den som kan.

Nigel var lika road över läget som vi andra. Men kika på hans vänstra fot! Hälen utanför kanten på en hal timmerstock. Nedanför finns ett halsbrytande stup...


Men han skickade iväg bollen med kraft utan att falla utför stupet. Men i det läget så blir det naturligtvis omöjligt att vrida upp och bollen stack som ett vitt streck genom de första tallarna och hamnade i lite bryderier till vänster om fairway.

Men vad gjorde det när kompisen Ulf ordnade ett Par och vinst av hålet! 3 upp nu..

Men Norge hade en viss otur som hjälpte oss till vinst av hålet.

Gerda fick ett bunkerläge som kändes omöjligt. Men hon fick upp bollen.

Hål 13 delade vi trots att både Lasse och jag hade kunnat avgöra med var sin enkel putt.

Hål 14 förlorade vi trots att jag hade en Birdieputt på en dryg meter som bara blev ett Par. Gerda och Lasse gjorde också Par, men Gerda har ett slag extra på hålet. 2 upp nu.

Hål 15 vann Norge efter att Gerda gjort Par. 1 upp nu.

Hål 16 vann Sverige på något förunderligt sätt.
2 upp med 2 kvar att spela... Dormy alltså.

Vi delade hål 17 tack vare ett Par från Nigel och matchen var klar.
Sverige vann med 2/1.

Köpenhamnaren vanns av Nigel med Gerda som god tvåa.

Gerda vann poängbogeyn före Nigel.

Efter golfen besökte Gerda, Lasse och jag Arne i Atelje G för att titta på målningar och säga hej.

Återkommer om det besöket.. snart.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0