Kall morgon och kylig cykeltur till golfbanan

Men det blev en fin dag utan vind och solen, som först var diffus, tittade så småningom fram från blå himmel.

Det blev Nigel, Alf och Ulf som spelade Köpenhamnare och Slag brutto och Poängbogey.

När vi spelat de första nio hålen hade Bettan fixat Hamburgare med stekt ägg åt oss!  Kram till Bettan.

Birger hade redan spelat arton hål när vi skulle ut på de sista nio, och anslöt därför för att gå nio hål till.

Så nu blev det en lagtävling de sista nio hålen förutom våra andra tävlingar...
Hemmalaget blev nu Nigel och Ulf mot bortalaget Alf och Birger. Vi spelade Bästboll matchspel.

Inför hål 16, Knappgårdens och Nigels hål, så var det spännande i matcerna och dags för fotografering.

Jag hade fortfarande vinterluvan på efter cykelturen i morse, men egentligen behövdes den inte längre.



Ställningen i det här läget vara att jag ledde Köpenhamnaren med två poäng före Nigel. I Poängbogeyn ledde jag med en poäng före Nigel...

I matchen var hemmalaget 2 upp med 3 kvar att spela.

På hål 16 vann hemmalaget matchen tack vare Nigel. Men det innebar också att Nigel nu delade ledningen i Köpenhamnaren med mig. En tävling som han vann genom ett enkelt Par på hål 17.

Slagtävlingen vann Nigel på 97 slag. Jag kom två på 100 slag. Nigel hade 32 poäng och jag 31.

Alf hade en okoncentrerad dag och varvade briljans med slarv... Birger hade ju redan gått arton hål på 36 poäng och orkade kanske inte fokusera i nio hål till. Men han satte en lång och svårläst utförsputt briljant på sista hålet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0