Hoppsan!

Såg nyss att jag i mitt förra inlägg hade länkat till Idre Fjälls webbkamera istället för att kopiera bilden från i förmiddags...
Ganska svart bild just nu alltså eftersom mörkret har nått även hit. Just nu är ju beroende på när ni tittar på inlägget... för mig är nu klockan snart nio en onsdagskväll i slutet av september..


Men här kommer några bilder från dagens sommargolf i Idre efter en frostig och dimmig morgon.

Resultatet av vår komplicerade tävling får jag återkomma till, men jag kan redan nu berätta att Sverige fick revansch!   Hur man än räknar... om man inte räknar på det nya sätt som Nigel uppfann idag    ;-)

Alf, Nigel, Erling och Ulf på banan. Förutom att spela våra bollar som vanligt så spelade vi en femte boll. Scramble alltså.
Jag trodde nog att vi skulle göra ett lite bättre resultat i Scramblebollen, men 70 slag är väl ändå godkänt för ett gäng bogeyspelare (två under banans Par). Tyvärr tröttnade Mr Scramble på slutet och avslutade med tre Bogeys..


På hål 2 hade Nigel och jag två enkla Parputtar.



Vårt komplicerade spel nödvändiggjorde att vi släppte fram de få bollar som kom ifatt i det vackra vädret. Och på hål 7 passade det utmärkt eftersom vi hade två bollar i skogen.

Johan, Angela, Björn och Lennart passerar. Och jag tog en suddig bild av dom...

På hål 11 hände det roliga saker. Jag glömmer aldrig Jan´s snyga "Hole in One" i kulingvindar. Nu var det vindstilla och min raka järnsjua landade kort om green men rullade förbi flaggan med några decimeter. Nära...

Men Birdie blev det!

På hål 15 kom nästa boll ifatt.

Björn, Lisbeth och Thomas spelade häftig golf och fick passera vår komplicerade kombinationsboll.

Lisbeth tackade genom att posera vackert inför en suddig fotograf.

Björn visade upp en snygg sving - eller var det en provsving?


Bilderna på alla tre, som jag trodde att jag tog, registrerades inte av kameran. Märklig kamera eller knepig fotograf?

Men bilden på ett avslappnat gäng inför de sista fyra hålen fastnade.


Nigels drive på hål 15 fastnade också i kameran - med boll och allt.


Men bollen drev lite åt höger och vi spelade Scramble på Alfs boll. Blev ett Par.

Jag hade en bra dag och vann den individuella slagtävlingen fyra slag före Nigel, om någon vill veta....
Nu ska jag räkna ut resultaten i de övriga tävlingarna.

Men redan nu kan jag berätta att Nigel snabbt räknade ut att Europe vann över Sweden i de två lagtävlingar där det räknades totalt antal slag och poäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0