Härligt golfväder idag!

Fin höstdag med sensommarvärme i solen...



Nigel, Erling och jag spelade Köpenhamnare. Ingen lagtävling eftersom Alf hade annat för sig idag.

Det gick lite långsamt idag, och eftersom vi var två trebollar som gick efter varandra bakom fyrbollarna så blev det en del väntan.

På hål 11 till exempel.


Och på hål 15...


Där tog jag en bild på de som väntade framför oss...

Stig från Västerås och Surahammars GK spelade med våra hemmaspelare Birgitta och Janne.
 
Att döma av vissa utrop ibland så spelade flera av oss lite okoncentrerat på grund av allt väntande.

I vår Köpenhamnare var det tätt i toppen nästan hela tiden. Erling sladdade i början, men kom starkt på slutet.
Vi avslutade, efter slarvigt spel från alla parter, med en vinnare. Gissa vem? Min blygsamhet gör att jag nästan ber om ursäkt för vinsten..

Annars var det mest minnesvärda Nigels lån av Erlings Driver på hål 12 och hål 15.
Nigel spelar annars med ett gammalt golfset från förra århundradet - och slår långt utan ansträngning.
På hål 12 träffade han mitt i fairway 280 meter bort med Erlings klubba. På hål 15 hade han en carry på drygt 200 meter mitt i fairway och en Sandwedge till flaggan!

En annan kul sak var att Erling också slog längre och rakare med sin Driver efter att Nigel lånat den. Jag tror att jag ska låna ut min Driver till Nigel nästa gång. ;-)

På tisdag blir det troligen en upprepning av golfandet med Nigel och Erling. Och då kanske Alf kan vara med så att Sverige kan få revansch..

Kommentarer
Postat av: alf s

tirsdag stiller jeg opp !!

2008-09-20 @ 18:46:03
Postat av: Uffe

Moro! Vi spiller tufft tirsdag!

Återkommer om tid. Cirka elve...

2008-09-20 @ 19:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0