Golf i strålande höstväder som blev sommarväder

"Landskampen" mellan England/Norge och Sverige blev spännande tack vare bra golf av Erling.

Vi hade ibland sällskap på banan av Nisse och Fredrik som passade på att ta några härliga bilder i det fina vädret.

Jag fotograferade fotografen och försökte även fotografera hans motiv när vi var på hål 2.

Perfekt bild på Fredrik med Städjan i bakgrunden ska det bli...


Jag tog också en bild, och jag fick i alla fall med bollen i bild. Så ska en sving se ut...

På hål sju fick jag tillfälle att slå ett vattenslag från bäcken 40 meter från green. Nigel lånade min kamera.

Bollen landade på green och vattnet i mitt ansikte...

I pausen efter nio hål träffade vi Mats som nu har bjudit in till ett informationsmöte för klubbmedlemmar om projektet med nio nya hål, hotell och Spa. Mötet är planerat till lördag den 8:de november. Intressant.

När vi gick ut på hål 10 pekade Alf ut läget för hotellet


Efter nio hål var matchen "All Square". Genom mitt Par på hål 10 så var Sverige ett hål upp efter tio spelade.

Efter hål 16 så var vi "All Square" igen. England/Norge vann hål 17 och vi delade hål 18....
England/Norge vann matchen igen. Den här gången med 1/0.

Alf vann Köpenhamnaren före Nigel. Den individuella poängbogeyn vann Nigel före Alf.
Erling var i delad ledning med Nigel i poängbogeyn efter hål 14, men därefter tappade Erling rejält. Han slog dock mig.

Det var kul och bitvis spännande golf i ett underbart väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0