Finaltävlingar i bra väder utan stormvindar

Final i Jent- och Gutgolf idag.

Tyvärr kan jag inte redovisa en fullständig resultatlista idag. Scorekorten blev kvar i bagboden och minnet är kort.

Mina spelkompisar i Gutgolfen

Putte, Stefan och Björn.
Putte kan inte skruva en golfboll. Han slår spikrakt hela tiden, och det lönar sig. Han började med golf i våras och är nu nere i ett hcp på under 13....
Stefan använder en järnnia längre än vad jag slår en bra träfemma...
Björn slår en träfemma längre och rakare än han slår sin driver, och oftast längre än jag slår min driver...

Efter tävlingarna var det en stunds väntan på prisutdelningar. Vi hade ju tre tävlingar samtidigt.
Jenterna spelade före Gutarna, och hade både haft prisutdelning och ätit innan Guttävlingen var i mål.

Jenterna berättade historier och hade kul under sin långa väntan. Vi skulle nämligen dela ut ytterligare tre priser. Vi lottade ihop de femton damerna med femton herrar för att se vilka par som hade vunnit en Bästboll.

I väntan på de sista Gutbollarna fotograferade jag mest Jenter

Skalman har fått syn på det roliga tjejgänget och styr spikrakt i rätt riktning.


Inte en ros mellan tänderna, men väl ett scorekort

Trond hittade också tjejbordet och höll en liten föreläsning om golf och sex, eller om det var tvärtom ;-)


Några noteringar från prisutdelningen:

Den lottade Bästbollen var min lyckträff för dagen. Jag fick Lisbeth som spelpartner och vi kom tvåa. Mest tack vare Lisbeth, men mina bidrag på några hål matchade bra. Jossan och Jesper vann den tävlingen.

Gutgolfen vann den pyttelille knatten Dan-Rickard fra Norge. Jag såg hans inspel på hål 7. Innan han slog så sa jag till Stefan att han skulle kika på ett snyggt inspel. Stefans kommentar: " Säg inte så, då kanske han går i vattnet".

Men hur gick det? Den lille rackaren lobbade i kopp för en Birdie från cirka 40 - 60 meter! Han gjorde 40 poäng idag, och har nog sänkt sitt hcp från 31 till 20 under årets säsong.

I övrigt så har jag som sagt bara spridda minnen från prisutdelningen.

Putte kom tvåa efter Dan-Rickard i Gutgolfen.

Trond satsade bara på två priser idag och vann en dubbel! Starkt att kunna fokusera så.
Trond vann, nästan som väntat, "long drive" på hål 12. Och han vann "närmast hål" på hål 3. Skickligt helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0