Dansbandsgolf i Idre idag i härligt väder!

Nästa år är det troligen 10-årsjubileum för den tävlingen om jag inte fattat fel.

184 deltagare och dubbla kanonstarter. Första start blev förskjuten till halv nio på grund av frost, men det gjorde inget eftersom solen lyste från molnfri himmel och värmde mer och mer under dagen.

Jag startade i andra startfältet klockan två och fick sällskap av jättetrevliga personer från Falun. Vi startade som andra boll på hål 17, och i väntan på Tronds startskott hann jag ta en bild.

Barbro, Gunnar och Roine? (jag blev plötsligt osäker på min lagkamrats namn - märkligt)

Och oj vilket startskott det blev! Trond hade laddat med ett helt knippe fyrverkeriraketer. När alla trodde att det var slut så kom det ett par riktiga smällare till...

På väg ut till vårt starthål fick vi sällskap av andra roliga golfare på väg till start

Maggan och Carina var segervissa och föreslog att jag skulle ta en bild på segrarna redan nu...

På väg ut mötte vi far och son Arnesson, så jag tog en bild

Dom ser nöjda ut efter sin fullbordade runda, och placerar sig nog i toppen...

Mötte också några norska golfvänner som jag träffat varje år i elva eller tolv år..

Glada miner där också. Blir nog promenad till prisbordet ikväll..

Prisutdelningen ägde rum på Farfars hörna på Idre Fjäll.
Trond och John på plats och Trond inledde med en kort rolig historia om sig själv.


Publiken och pristagarna hade samlats.

Men alla var inte på plats, så kanske skulle även vi få pris...

Återkommer när bilderna är redigerade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0