Vårvärme här och växande is i Arktis...

Som läsare av den här bloggen upptäckt tidigare så intresserar jag mig mycket för hur klimatdebatten utvecklar sig.

Jo ni läste rätt. Jag är faktiskt mer intresserad av klimatdebatten än klimatet. Och jag försöker givetvis även förstå vad som händer i verkligheten (bakom rubrikerna).

Det finns massor av debatter att läsa på Internet. Det finns också hur mycket fakta som helst att hämta om man tycker att det är intressant att försöka förstå...



Havsisen i Arktis minskar sommartid och växer vintertid. Just nu verkar det som att läget snabbt närmar sig ett läge som vi i snitt hade under slutet av 1900-talet.

Men jag vet inte om dom förfinat mätmetoderna eller bytt personal sedan 1979...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0