Snöartilleriet på plats

Haubitsarna är redo för på bred front på Idre Fjäll



Även luftvärnet är redo...


Just nu är det lite tjäle i marken efter ett par kalla nätter, så även om det bara kommer lite halvblöt natursnö så kommer den att bli kvar på fjället.

Det finns fortfarande snöfläckar kvar på Städjan efter snön som föll ymnigt för ett par veckor sedan.


Och från Norge närmar sig ny nederbörd till natten. Kanske snö i den högre terrängen. Kanske Städjan är vit imorgon?

Jag spelade ingen golf idag på grund av en träff med min tandläkare, men jag tog en tur till golfbanan för att se om Angela håller sitt löfte om att spela varje dag så länge det är snöfritt.

Jo men visst! Angela var där och Björne var där. Men det var också de enda entusiasterna idag tror jag.

I väntan på tandläkarbesöket så tittade jag in hos Håkan som knappt hinner måla på grund av alla fikagäster.



Eftersom Håkan har sin målarverkstad och utställning mitt i byn vid Lodjuret och gärna bjuder på fika och bullar, så är det ibland trångt i stugan. Idag var vi fem stycken som fikade och pratade om ditten och datten...

Håkans specialitet är tavlor med belysning bakifrån med hjälp av fiberoptik. Tidigare mest fantasifulla och färgsprakande rymdmotiv. Nu mest fjäll med snö och natthimmel.


Närbild på ovanstående:


Kul idé med belysning inbyggd i målningen. Fattas bara att månen ska röra sig över tavlan lite sakta och ljudlöst...

Kommentarer
Postat av: Angela

Visst var jag på golfbanan, men med Vicky, gick 18 hål utan klubbor.Det gick faktiskt mycket fortare.

Kanske vill Du veta detta för att kunna uppdatera din statistik. Idag skall jag spela på riktigt, tror jag.

2008-10-24 @ 09:39:34
Postat av: Uffe

Då ses vi nog. Tror att Alf dyker upp vid 11-tiden...

2008-10-24 @ 09:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0