...och till jul ett nytt Sporthotell i Idre!

Då blir det både mer Taxi, fler busstransporter och ett "nytt" hotell i Idre by!

Leif o Anki har sålt hotellet och koncentrerar sig nu på Idrefjällens Buss & Taxi.

Sporthotellet rustas just nu i en flygande fläng av familjen Gidlöf från Orust.  SMÖGEN ska det vara...
Men så är dom också några stycken!


Helena, Sofie, Elin, Johanna, Peter och Johan. Det målas, spacklas och läggs in nya golv så det står härliga till.


I bardelen blir det klinkergolv med vattenburen golvvärme. I matsalen ekparkett (om jag fattade rätt)

Väggarna målas av mamma Helena och tjejerna målar panelen och stolar.


Hej Elin, låt inte mig störa.


Johan står för en viktig del av marktjänsten och sköter disken så att allt skiner.


Jättekul att känna hur entusiasmen smittar av sig. Även till mig, jag som har börjat slöa till efter att golfsäsongen är över.
Kanske börjar måla igen...

Men först lär jag nog bli mer vän med min kamera. I stort sett alla bilder jag tog på det glada gänget blev suddiga. Kan digitalkameror vara nyckfulla och slitna? Eller beror det bara på fotografen?

Välkomna till Idre säger jag till hela familjen Gidlöf!

Med tanke på alla storslagna projekt med Himmelfjäll, flygplats och järnväg, och SPA både här och där, så känns det kul att som omväxling få uppleva "Lite snack och mycket verkstad". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0