Många golfare idag

Soligt men kyligt, och trots den kalla luften var det ovanligt många på banan idag.

Jag spelade med Nigel och Björn. När vi var på hål 4 mötte vi Alf och Bea som hade startat tidigare.


Nigel har ju ofta spelat med Alf, men nu fick han också träffa Bea.

När vi spelat hål 7 så mötte vi Astrid, Maj och Allan.

Maj har redan skickat iväg en boll och nu är det Astrid tur.


Hon laddar bra och skrattar efteråt glatt åt några fina studsar åt rätt håll..


Allan tittar förnöjt på (lite suddig bild tyvärr)

Nigel hade med sig en termos kaffe och muggar, så i pausen efter nio hål kunde vi värma och pigga upp oss lite.

Björn kikar länge efter sin putt på hål 10 medan Nigel avvaktar

Inte så illa Björn. Den nådde nästan ända fram.


Nigels tur. Båda räddade två poäng på hålet trots problem på vägen. Jag fotograferade eftersom jag hade ännu värre problem...

På hål 12 kom Angela och Agneta ifatt oss.

Två glada tjejer som vi då och hörde skratta på avstånd... kul med golf.

På avstånd hade jag sett Elis med vovve och skymtat en annan Alf med sällskap. Kanske var det ytterligare några på banan...

Men det var nog bara cirka 2 - 3 plusgrader idag. Minusgrader i natt skulle jag tro.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0