Kan man bli förvirrad trots att allt är OK?

När det gäller klimatdebatten så gäller det att hålla huvudet kallt och nyfiket ta till sig alla rapporter med viss skepsis. Annars kan man bli förvirrad, eller stänga av och inte bry sig. Och båda alternativen är ju lika illa tycker jag ...

När det gäller äldreomsorgen så är det mer konkreta och lika förvirrande situationer som kan uppstå. Och dom påverkar berörda individer mer än vädret och olika klimat.

Nyligen fick jag i liten skala prova på det som min mamma utsattes för när hon tvingades flytta på grund av att toalettstolen var 30 cm felplacerad - ungefär. Lång historia som jag inte kan gå in på här.

Men det handlade om att min mamma fick flytta till en likadan (nästan) lägenhet som var spegelvänd. En enig läkarkår hade avrått kommunen, och bland annat talat om ökad förvirring och kanske tidigare dödsfall på grund av flytten.

Nu är golvet i min dusch uppbrutet på grund av ett läckage i golvbrunnen.

Inget större problem eftersom jag fått en nyckel till en tom lägenhet bredvid. Där kan jag duscha.

Men lägenheten är spegelvänd!

Nu förstår jag verkligen läkarnas protester när min mamma tvingades flytta. Och jag förstår hur det kunde ta nästan ett år innan hon accepterade flytten.

Jag blev nästan yr i huvudet när jag steg in i lägenheten första gången. Allt helt lika, men tvärtom...

Inget stort problem, men en intressant upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0