Golfvandring utan golfspel idag...

... ville kika på några av de nya hålens läge i skogen i förhållande till de nya tomtområdena.

Så med planbeskrivningen i hand försökte jag skaffa mig en uppfattning om två av de nya hålen och de troligen högst belägna tomter som ska finansiera utbyggnaden av golfbanan.

Jag tog några bilder under promenaden, men jag måste nog köpa en ny kamera - eller läsa manualen. Den tar ofta oanvändbara bilder med mig bakom knappen.. :-(


Tre nya golfhål och mängder av hus kommer att byggas i det här området på hög höjd och fin utsikt över delar av golfbanan.


Jag gick efter sträckningen för hål 3 och 5 på en av de nya niohålsslingorna.



Bild 1:


Tee till höger och green bortåt vänster mot nuvarande hål femtons green. Och fritidshus på åsen ovanför.

Bild 2:

Utsikt ner mot green på nuvarande hål 15.

Och bild 3 blev ointressant, men man kan se "Havet" och lite till där uppifrån.

För övrigt tycker jag att golf mellan fritidshus är mindre lockande än det vi har nu.
Dessutom tycker jag att hål 10 och hål 13 är ogästvänliga starthål på en golfrunda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0