Golf och skogsvandring idag...

Efter ett kort besök hos tandsköterskan efter lunch så spelade Erling och jag golf - vad annars?

Men vi var inte ensamma. Det kunde vi se redan på parkeringen.


Vi spelade bara nio hål, dels för att vi startade sent, men främst för att jag var nyfiken på hur det framskrider uppe i Himmelfjällsområdet. Jag har ju skymtat en eller ett par grävmaskiner borta i skogen den senaste tiden.

Så Erling och jag tog en fotvandring in i skogen och vandrade en sträcka på den blivande vägen.

Vy uppåt mot Hemmeråsen.


Vy nedöver från samma plats


Vägen sträcker sig nästan ända fram till foten av själva Hemmeråsen.

Väg förresten - förberedelserna för en väg menar jag...

Förutom själva vägbanan så återstår ett enormt arbete med alla stenbumlingar blandade med trädrötter och kvistar längs hela sträckningen.



Imponerande kostsamt att färdigställa verkar det som...

Blir spännande att följa händelseutvecklingen.

Men som tur är ligger det här mastodontjobbet gömt från vägen till Idre Fjäll, till skillnad mot Fliesbergs anskrämliga grus- och stenhögsplan alldeles vid vägen. 

Hur tänker en kommun som kan klaga på omålade fasader eller skräpiga tomter i ett bostadsområde när man låter en turistväg se ut som den gör vid uppfarten mot Idre Fjäll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0