Födelsedagsgolf idag...

Det blev en landskamp mellan Norge och Sverige. Alf är äkta norrman och Stefan jobbar i Oslo fyra dagar i veckan.
Erling och jag fick tufft motstånd. Ren utklassning faktiskt.


Norge vann med 7/6!

Härligt att se Stefan i toppform. Han slår en järn-9 etthundrasextio meter!

Efter hål 7 tyckte Alf att det var läge att fira min födelsedag och bullade upp kaffe och wienerbröd. Tack Alf!

Jag tog några suddiga bilder från partyt.




Suddigt värre, men en kul överraskning.

Som vanligt spelade vi flera olika tävlingar och i Köpenhamnaren var det spännande in i det sista.

Stefan vann dock och jag kom två. Erling och Alf hade en jämn match ända in på green på hål 18. De delade tredjeplatsen.

Stefan streckade fem hål men gjorde ändå 36 poäng! Då förstår ni.... på hål 12 gjorde han par trots att han fick droppa en boll efter att andraslaget seglat iväg över green och hamnat "out of bounds".... bra räddat.

Det blev min golfrunda nummer 130 för i år. Det lär kunna bli några fler innan snön hindrar spel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0