Etthundratrettioåttonde golfrundan idag...

Vi spelade landskamp igen. Den här gången kunde Alf följa med hela rundan.

Jag var lite trög med kameran idag, men när Nigel skulle ut på myren på hål 3 för att hitta sin boll, så var jag tvungen att plocka fram den.

Jag väntade på att han skulle försvinna till midjan i myren, men han lyckades smyga fram torrskodd och hitta minst tre bollar. Men inte den egna bollen.

Alf spelade suveränt bra och hade 21 poäng efter sju spelade hål... men den siffran stod sig till pausen efter nio.

När vi tog en vilopaus efter backen upp från hål 12 så ledde England/Norge över Sverige med 5 upp och vi hade bara 6 hål kvar att spela.

Jag tog tre bilder för säkerhets skull, och alla tre blev otroligt suddiga. Men med lite pyssel i Photoshop för att öka skärpan så tycker jag att den kan visas.

Det är något lurt med inställning AUTO på kameran. När jag tog bilden på Nigel i myren blev bilden skarp, men då hade jag kameran inställd på landskap.

Nåväl, landskampen avgjordes på hål 15. Internationella laget vann med 5/3.

Och Alf kom igen efter sin svacka på hål 8 och 9. Han gjorde 15 eller 16 poäng på sista nio...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0