Studiebesök i Särna idag

Den nya taxibilen skulle få sin nya dekor, och jag följde med för att studera arbetet.

Här inne pågår just nu pysslet...


Daniel fixar det numera helt på egen hand.


Det är lite olika moment och trix som behövs för att allt ska passa när det är olika färger...



Medan Daniel måttade, mätte och fick allt på plats så tog Anki och jag en promenad ner på byn.

*   *   *

"Biografrucklet" har äntligen fått en enkel men nog så effektfull uppsnyggning av fasaden.

Tänk vilket extra lyft utseendemässigt det hade blivit bara genom att måla lite mörka fönsterimitationer på de förskräckliga masonitskivorna över fönstren. Och ett par hinkar svart färg på de rostiga takplåtarna. Nu är det ju dessbättre snö på taket, så då ser det hyfsat ut.

Om den kåken ska stå där vid genomfarten och sakta sjunka ihop och försvinna för gott, så tycker jag hon ska få göra det med värdighet. Lite mer kosmetika så blir hon vacker in i det sista. OBS, ingen ironi. Jag menar att det i alltför många år har varit en äcklig skamfläck för bygden. Varför har jag ingen aning om, och det lilla som nu gjorts tycker jag är jättebra! Lite till så blir det ett oerhört lyft när det gäller att visa upp Särna för alla passerande turister. Och dom är inte få.

På andra sidan gatan och lite närmare "Särna centrum" finns Sko och Kläder. Egentligen Sko, Kläder och Blommor m m.


Där händer det saker! Gissa om jag tror att Karin är duktig?Jag skrev "tror" eftersom jag inte känner henne personligen, annars hade jag troligen skrivit "tycker". Vilket driv och vilket engagemang! Med en smärre (rejäl) omdisponering av lokalerna och lite ny inredning så blev butiken plötsligt tre gånger så stor och inbjudande utan ett större lager av varor.

Imponerande. Man blir glad över att se hur det finns de som GÖR saker istället för att bara klaga, förhala eller snacka om jättevisioner och egna drömmar...

Mycket verkstad och lite snack alltså. Det gillar jag.

Precis som på Fjällpostens lilla "fabrik"
Så här blev resultatet:

Vi kompletterade med ett litet riktnummer för alla mobiltelefonbesökare...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0