Mötte ett kul ekipage på byn idag

Men det som jag trodde var en liten kusk på en mycket liten häst var bara Trond utan häst.

En riktig hästkarl!



Första leveransen till Kurvans nya filial för heminredning galloperar nedför backen.


Och lösa tyglar som vanligt.

Många vet att Trond med lösa tyglar kan leda i alla riktningar. Tänker på alla roltokiga golftävlingar, och just nu tänker jag mest på en del skidåkningsbravader.
Hittar inte filmen när han skulle skutta upp på taket till Ostcaféet på Idre Fjäll just nu, men den finns på YouTube.

Hur som helst så kan det ofta vara spännande att ta en promenad på byn i Idre. 

Här finns både optimister och pessimister. Här finns både mycket snack utan verkstad och mycket verkstad utan snack.

Imorgon blir det tavelbränning hos herr G. Det kallar jag verkstad. Då ska jag plocka med mig ett gäng tafatta försök att måla fantastiskt uttrycksfulla målningar. En del av dom kommer att brinna väldigt uttrycktsfullt och bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0