...mer om SAAB...

Jag hade tidigare en Volvo.

Den lyckades jag vrida till runt en björk i Älvdalens kyrkby för många år sedan. Jag överlevde utan andra skador på mig själv än en bula på vänsterarmen och lite styvare nacke (upptäckte jag långt senare) Bulan på vänsterarmen gick fort över och jag köpte en SAAB.


Inte lika skinande blank som på bilden, och inte var Reinfeldth påtänkt som statsminister då...

Bilen fungerar fortfarande till belåtenhet, men behöver smärre justeringar. Nu kan man inte bara köra en bil som fungerar, den måste klara en hel del kontroller också.

Det är inga problem med klimatvänligheten eller miljöpåverkan. Där är den helt OK. Det handlar inte heller om utseendet. Där man kunde ha mer att önska. Nej det är ett framhjulslager som behöver bytas, och en inre styrlänk, plus lite dålig plåt kring en länkarmsinfästning fram.

Styrlänken glappar inte märkbart, och kunde enligt besiktningsmannen ha fått tjänstgöra ett år till eller två. Hjullagret spelar inga spratt, men om man noga känner efter så kan man ana ett visst brummande i pekfingret när hjulet snurrar...

Den rostiga plåten vid infästningen av undre länkarmen är lätt att byta.

Men är jag en miljöbov som envisas med att hålla liv i en gammal bil, eller ska jag köpa en ny "miljöbil"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0