Klimatet OK eller åt skogen?

Som några läsare upptäckt så har jag tillbringat en hel del tid åt att fascineras av hur allt numera ska vara "Klimatvänligt" för att hindra överhettning och katastrofer, medan andra lika envist hävdar att det är en "Ny istid" som hotar...

Två läger slåss om att sitta inne med sanningen, och den ena sidan har fått övertaget i  media och därmed också hos våra politiker. Och ni vet vilken sida jag menar.

Jag tillhör de "nyfiket skeptiska". Det finns även många "tvärsäkra blånekare", men där har inte jag landat i mina försök att lära mig mer.

Nyss hittade jag en intressant artikel på nätet. Jag vet inte när den är skriven, men den publicerades idag på en sida som heter ICECAP, och läser man den så förstår man att den är helt aktuell i dagsläget.

Den beskriver just konflikten mellan de båda sidorna och redogör på ett pedagogiskt sätt varför man inte kan svara Ja eller Nej på frågan om man tror på att AGW och CO2 är ett hot mot mänskligheten.

Länk här: http://icecap.us/images/uploads/AGlimpseInsidetheGlobalWarmingControversy.doc

Den är på engelska och ganska ordentligt heltäckande, och jag orkar inte översätta den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0