Idreväder

Minus 10 i morse och naturligtvis strålande sol.

Nu är det eftermiddag och bara minus 4 enligt termometern på mitt köksfönster.
Balkongbild just nu:


Bild på Städjan nyss. Kopierad från Ider Fjälls webkamera.


Inte en så hemskt ful syn tycker jag ;-)

Fjällmassivet i bakgrunden är Nipfjället och Molnet. Lite högre än Städjan, men eftersom det finns bilväg ända upp på kalfjället mellan Städjan och Nipfjället så är det enklare att vandra upp på Nipfjället. Man har till och med byggt trätrappor från bilparkeringen...

Inte vet jag om man gjort det för att rädda vädret, klimatet eller öka intäkterna till Älvdalens kommun, men konstigt är det med trätrappor på kalfjället.

Skidliftar på en turistort kan jag förstå, spångar över myrar i intressanta turistområden kan jag också förstå. Men trätrappor uppför en backe på kalfjället känns helt galet.

Byggs dom för att skona marken från fottramp eller för att öka turismen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0