Funderat över en idé från Nisse S...

Det handlar om promenaden på en kuperad golfbana. En bana som har både en stor och en liten "Mördarbacke" mellan ett par hål.

Hur högt klättrar man i höjdmeter om man bara räknar promenaderna uppför?

Gissa..
.

Med de nya och detaljerade kartor som nu finns så är det bara att envist stirrande räkna...


Bilden är en detalj från hål 10.

Med reservation för att ögonen ibland hoppade i kors, eller att jag slarvade med plus och minus, så kom jag fram till c:a 145 meter. Och då räknade jag bara motluten.

Siffran är hyggligt korrekt eftersom jag efter arton hål missade parkeringen med bara 3 meter i höjdled.

Jag räknade också ut att jag i år klättrat drygt 2 000 meter, men då har jag inte räknat in alla skogsbesök. Där kan man ju tillbringa en del tid med att leta efter sin golfboll både högt och lågt....

Detta appropå meningslösa funderingar. Men det är ganska kul att vara nyfiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0