Spelade en spännande golf idag

Match, slag och poäng mot Jan-Erik K.
Erling var hemma och pysslade om huset.

Efter första nio ledde J-E med ett slag och två poäng och i matchen var vi "All square".
Med fyra hål kvar var ställningen oförändrad... både i poäng, slag och match...

Men efter par från undertecknad på hål 15 och 16 så blev det lite annorlunda...

Jag förlorade hål 17 och vi delade hål 18. Jag vann alltså matchen med 1 - 0. Den avgjordes i greenbunkern på sista hålet kan man säga... ;-)
Poängtävlingen vann jag med 2 poäng och slagtävlingen med två slag.

Kameran var med, men batterierna var slut. Annars hade jag tagit bilder på Lisbeths motorcykel och Lennart och Maris premiärtur på banan.

25 grader varmt och nästan ingen vind, men tunna skyar skymde solen lagom mycket för att göra det till en fin golfdag.

Och fortfarande förundras jag över hur bra banans gräs klarat vintern. Så här fin brukar den se uti början av augusti - och nu är det slutet av maj ! Jättekul !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0