Snart läsdags...

Trots en härlig och allt ljusare sommarkväll så kan jag längta efter att fortsätta läsa en oavslutad bok.

Jag läser helst liggande. Och det ska vara halvmörkt utom på boksidorna. Med kuddar som gör att man lätt kan lägga boken åt sidan, vända sig bekvämt och somna.

Men det beror ju på bok förstås. Ibland slöläser jag en bok från början till slut bara för att jag öppnat den och läst ett par sidor. Men då är det ingen bok man längtar efter redan innan solen gått ner och golfbanan är för skum för att spela... :-)

Började igår läsa en Henning Mankell som jag fått, köpt eller lånat (ber om ursäkt i det senare fallet, men den verkar oläst)

Djup heter den. Tänker inte försöka sammanfatta vad den handlar om. Men trots att jag bara läst en tredjedel så kan jag rekkomendera den.
Kanske den är mer fängslande för en Ulf som växt upp vid Östersjöns klippor, vågor, dyningar, bränningar, rykande skum, solig skärgård, dimma och olika grynnor och bråddjup. Ibland med kristallklart vatten ner till 7 - 8 meters djup när jag var i mopedåldern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0