Oxelösund och mat för äldre

Jag är född där och min mamma bor där.

Där har man tydligen börjat satsa på maten för de äldre.

Läste en insändare i lokaltidnigen för någon dag sedan, och har hört hur min mamma fått jättegod mat i stora portioner den senaste veckan (portionerna var lite små tidigare eftersom många bara petade i maten).

Nyss fick dom kyckling i curry, kryddad med curry... och grönsakerna hade olika färger och former. Inte bara de vanliga gröna ärtorna.

Nyss fick dom fisk som såg ut som fisk och smakade fisk. Efter tidigare fisk i form av rektanglar eller kvadrater så upplevde matgästerna det som en härlig fiskmåltid. God sås dessutom...

Min mamma och några till berömmer nu personalen för den goda maten.

Oxelösunds kommun verkar vara på rätt väg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0